2 - YKS’ye sistemli bir çalışma esnasında sosyal medya ile ilişkilerin düzeltilmesi ve azaltılması gerekir. Sosyal hayata bu dönemde eskisine kıyasla biraz daha ara vermek ve derslere yoğunlaşmak YKS’ye çalışmak için önemli bir adımdır.
Sosyal medya kullanımı ile sosyal hayattaki ilişkiler bir anda bırakılarak değil, belirli kurallar çerçevesinde ve yavaş yavaş azaltılarak bırakılabilir. Özellikle YKS’ye hazırlık döneminde birden fazla sosyal medya hesabına sahip olmak öğrencinin dikkatini derslere tam anlamıyla verememesi anlamına gelir. Sosyal medyada öğrencinin kendisini sınırlamasını öğrenmesi şarttır.
YKS’ye hazırlık döneminde sosyal hayat ve sosyal medya olan ilişkilerin düzenlenmesi ve sistemli bir çalışma düzeninin oluşturulması ile derse odaklanmak daha kolaydır
YKS’ye Nasıl Çalışılır
3 - Her öğrenci ve her öğrencinin öğrenme şekli farklıdır. Bu bakımdan öğrenciye özel bir çalışma programının hazırlanması öğrencinin hangi dersi çalışacağını bilerek ve farkında olarak masanın başına geçmesi en doğrusudur. Kimi zaman öğrenciler Hangi dersten başlasam?, Nasıl çalışacağım? diye dakikalarca düşünür. Öğrencinin gerekirse mentor ve rehber öğretmeni ile hergün ne yapması gerektiğini belirten haftalık bir program düzenlenmelidir.
YKS hazırlık döneminde hergün sadece TYT değil AYT için de belirli bir süre ayırıp hepsi ilerletilmelidir. Eğer öğrenci yabancı dil sınavına girecekse aynı durum YDT için de geçerlidir. Yani öğrenci hangi sınava katılım sağlayacaksa her sınava belirli bir çalışma süresi ayırmalı ve diğer sınavlarla beraber eşgüdümlü olarak ilerlemelidir.
YKS’ye Nasıl Çalışılır
4 - Zorlanılan ders ile yüzleşen öğrenciler kendilerine zor gelen dersi hep en sona bırakma eylemindedir. Oysa öğrencinin zorlandığı dersi belirlemesi ve onunla yüzleşmesi YKS'ye çalışma döneminde önemlidir.
Öğrenci en fazla zorlandığı dersi belirleyerek, zorlandığı ders hangi ise ondan çalışmaya başlayarak ve o ders ile bir bakıma yüzleşerek YKS’ye kadar geçen süre zarfında YKS’de eksik olduğu konuları kapatabilir. Çalışmalardan sonra test çözmeye ve denemelere ileriki dönemlerde yoğunlaşabilir. Öğrencinin öncelikle TYT açığını kapatması ve daha sonradan AYT’ ye çalışmaya başlaması onun için daha avantajlı olmaktadır.
YKS’ye Nasıl Çalışılır
5 - Çalışma süresi yavaş yavaş artırılmalıdır. Özellikle zorlanılan derslerde çalışmaya başlandığı zaman öğrenci ilk dakikalarda sıkılabilmektedir. Bu aşamada ders çalışma süresinin verimli olmadığı akla gelebilir. Bu nedenle çalışma süresi dönemin başlarında kısa tutulmalı ancak fazla geç kalmadan zamanla artırılmalıdır.
Öğrencinin uzun süren üniversite sınavları için kendisini hazırlaması ve uzun çalışmalar yapmaya kendisini alıştırması gerekir. Öğrenci ilk gün 20 dakika olarak çalıştığı bir dersi sonraki günlerde 30 ve 40 dakika olarak artırmalıdır. Sonraki günlerde bu süre dolmadan ders çalışma masasından kalkmamalıdır.
YKS’ye Nasıl Çalışılır
6 - Her gün neler yapıldığı ve ders çalışmaya ne kadar vakit ayrıldığı kaydedilmelidir. Öğrencinin her gün neler yaptığını kaydetmesi motivasyonunu artırıcı özelliktedir.
Öğrenci mutlaka her gün hangi dersten kaç saat çalıştığı ve kaç soru çözdüğünü not alarak kendi motivasyonunu yükseltebilir. Motivasyonun yükselmesi ile çözülen soru sayısı her gün artmaya başlar. Böylelikle öğrenci kendi motivasyonunu yüksek tutmayı başarabilir.
YKS’ye Nasıl Çalışılır
7 - YKS’de başarılı olmak için TYT ve AYT sınav soru sistemini iyi tanımak ve iyi analiz edebilmek gerekmektedir. Sınav sorularının ortalama zorluk dereceleri ışığında konu çalışmaları ve tekrarları yapılabilir.
YKS sorularını tanımak için ders kazanımlarının okunması, önceden çıkmış soruları ve deneme sorularını bol bol çözmek YKS de başarılı olmanın adımlarıdır.
YKS’ye Nasıl Çalışılır
8 - 21 Gün Kuralını unutmayın! Bir alışkanlığın 21 günde oluştuğu bilim insanları tarafından onaylanmıştır. Yani bir eylemin alışkanlık haline gelebilmesi için 21 gün kuralı bulunur.
Öğrenci ilk çalışmaya başladığı günden itibaren eğer hergün hiç bırakmadan 21 gün düzenli olarak çalışırsa, o zaman 21 gün sonunda düzenli ders çalışma alışkanlığı da kazanmış olur ve düzenli ders çalışma alışkanlığı bu 21 gün sonunda bir rutin haline gelir.
Böylelikle öğrenci ders çalışma konusunda daha farkında olur. Ders çalışma alışkanlığı kazanıldığı zaman rutin haline gelen alışkanlık ile öğrenci ders çalışmadığı zaman rahatsızlık duymaya başlayabilir.
YKS sınavında soruların büyük bir kısmını anlam ağırlıklı paragraf soruları oluşturmaktadır. Paragraf soruları ile öğrencinin yorumlama ve algılama gücü daha da önemlisi temel bilgi birikimi ölçülür.